Awan dan Hujan

Bismillahirrahmanirrahim.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Salam to all readers~ :')

- Belajar tentang kehidupan dari Awan dan Hujan. -


Awan : Hujan, tolong jangan pergi.

Hujan : Awan, ada waktunya melepaskan itu lebih baik. Aku tidak sanggup melihatmu menanggung beban hanya kerana tidak ingin aku pergi.

Awan : Tapi aku masih mampu.

Hujan : *senyum* Ya, mungkin kau masih mampu. Tapi kau mampu untuk bertahan.?

Awan : *diam*


Hujan : Aku harus patuh pada Tuhan kita, dan kau pun harus akur pada pada Dia. Dia tahu betapa beratnya kau menanggung beban, kerana itu Dia perintahkan aku untuk turun ke Bumi membasahi tanah-tanah gersang yang lebih memerlukan aku daripada kau perlukan aku.

Awan : *mahu menangis*


Hujan : Sungguh, terkadang melepaskan itu lebih baik walaupun saat itu terasa begitu berat sekali. Tapi, Allah kan ada. Mengapa mahu bersedih.? :')

Awan : Pergilah kau Hujan. Aku rela demi Tuhanku. Terima kasih Hujan, kerana mendengarmu aku mengenali diriku.

Hujan : *AllahuRabbi* selamat tinggal Awan. Doakan aku bermanfaat untuk mereka yang lain ya. :')

Awan : *airmata jatuh tanpa henti*

# Hujan pun turun bersama airmata, sakit di saat melepaskan. Tapi Allah lebih tahu segalanya. Perasaan ini hanya sementara. Mungkin Langit tidak akan mengerti kesakitan Awan dan Hujan. langit hanya menyaksikan, tapi belum tentu Langit itu faham akan erti sebuah pengorbanan.

Awan, Hujan menghadiahkanmu Pelangi. Indah sekali, kamu lihat bukan.? :')





Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

" this is what we call the sweet pain feeling.. "

terima kasih Tuhan di atas kasih dan sayang yang Unlimited ini ♥ 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...