La tahzan, Allah kan ada.


Bismillahirrahmanirrahim. 
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Salam to all readers~ :')

La tahzan, innallaha ma'ana. Saya pasti ramai yang selalu mendengar perkataan ini. Dan sudah tentu ramai juga yang tahu akan maknanya. Usah bersedih, sesungguhnya Allah bersama dengan kita. Ayat ini sungguh memotivasikan diri saya sebagai seorang insan yang kerdil ini. Bila sedang bersedih, saya akan ingatkan diri saya tentang ayat ini.
 





Allahuakbar! Allah yang maha mengetahui segalanya. Terkadang Dia hanya berikan sedikit sahaja ujian buat kita, tapi Ya Allah, gelabah memang tak terkata. Terkadang, Dia datangkan ujian itu untuk mendekatkan lagi diri kita kepada-Nya. Mungkin Dia rindukan doa dari seorang hamba-Nya. Usah mengeluh, diri kita diuji tanda Dia sayangkan kita. Jangan pernah tanya mengapa kita diuji, tapi belajar terus tabah untuk melalui hidup ini.

Terkadang ujian yang diberi juga bagai menjadi semangat buat diri ini untuk terus melangkah mendekatkan diri yang kerdil ini pada-Nya. Ku tahu, tika semua berlalu pergi, Tuhanku tak pernah tinggalkan ku sendiri. Jadi mengapa kita perlu takut untuk bangun kembali setelah terjatuh. Sedangkan kita juga tahu, Dia sentiasa ada untuk mendengar suara hati seorang hamba yang ingin meminta pertolongan dari-Nya. Dan sesungguhnya Allah itu bersifat Ar-Rahman dan Ar-Rahim.

Dia juga tak akan membiarkan seorang hamba terus hanyut dengan kesedihan yang dialami. Saat airmata jatuh, ketahuilah itu adalah airmata mencari kekuatan dan ketabahan untuk meneruskan langkah setelah apa yang dilalui. Jangan mengeluh apabila ditimpa musibah. La tahzan, Allah kan ada. Berdoalah!



4 comments:

Unknown said...

sesungguhnya sy sedang bersedih terima kasih kerna mengingatkan DIA (ALLAH)

Zaza Iman said...

Allah sentiasa ada untuk kita kan =)

miss yatie said...

menerima dengan redha dan bersyukur adalah cara terbaik....Allah sentiasa sayangkan kita

Yana Sakura said...

Setiap sesuatu yg berlaku itu pasti ada hikmahnya n kita perlu ingat sume tu terjadi sbb ALLAH nak kita kuat =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...