Stanza Qalbi.


Bismillahirrahmanirrahim. 
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Salam to all readers~ :')

Apa makna stanza qalbi? Kenapa pilih stanza qalbi? Actually, stanza dan qalbi membawa maksud yang berlainan. Macam stanza cinta jugak. Mesti ada yang pernah tengok cerita tu kan, maklumlah lakonan hero Malaya si Aaron Aziz. Tapi stanza qalbi lagi best dari stanza cinta. Ini kerana diri saya sendiri adalah pelakon dan watak utamanya. :)

Okey, kembali kepada tajuk. Stanza bermaksud bait atau rangkap sajak, dan Qalbi pula di ambil dari perkataan Arab yang bermaksud hati. Bila digabungkan stanza qalbi, jadilah bait hati atau rangkap sajak hati. Bila hati berbicara, camtulah lebih kurangnya. Hope, tiada lagi pertanyaan tentang stanza qalbi ini. Sengaja pilih nama ini sebagai URL blog, sebab perkataan ini punya makna yang sangat tersurat dan tersirat. 




















Hidup di dunia sebagai seorang hamba dan juga pengembara yang sentiasa mengharap, mencari dan memburu redha dari Ilahi. Tak pernak kenal erti berputus asa, kerana diri ini tahu bahawa Dia sentiasa bersama dalam melalui liku-liku hidup ini. Biar hilang cinta insani, jangan hilang cinta Ilahi. Bila hilang cinta dari Ilahi, maka meranalah diri. Turn to Allah, before you return to Allah


1 comment:

Anonymous said...

salam...url bgus
kkdg t`cari2 url y ad mkna ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...