Kehidupan, Ujian, Senyuman.


Bismillahirrahmanirrahim. 
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Salam to all readers~ :')

"Demi Allah aku tidak kuat.
Dan kerana Allah aku harus kuat.!"

Menyedari bahawa hidup ini adalah sememangnya sebuah lapangan ujian,
Pasti akan membuatkan hati ini sentiasa tersenyum.




















Ketika kamu merasa sedih,
Pejamkan matamu dan katakan di dalam hatimu.

"inilah perjalanan hidupku,
Allah yang letakkan aku disini.
Semua ini perancangan Dia.
Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini

kerana aku percaya di atas setiap ketetapan-Nya.
Dan aku terima Qada' dan Qadar diriku,
Sesungguhnya setiap sesuatu itu pasti ada hikmah-Nya.
Terima kasih Ya Allah kerana mengasihiku"


Terkadang apabila orang mampu melihat kita ketawa,
Mereka menyangka kita sangat bahagia,
Merasai apa yang tidak mereka rasai,
Memiliki apa yang tidak mereka miliki.

Sedangkan hakikatnya tersembunyi.

Terkadang ketawa itu BUKAN kerana,
Kita lebih beruntung,
Lebih bertuah,
Atau lebih banyak memiliki.

Tetapi kerana kita tahu kita punya kemampuan menghadapi semua ini,
Kita masih punya kekuatan,
Yang Dia pinjamkan.!

Here I Am,
This is ME,
and I am STRONGER
than you ever thought I'd be.!

When I'm pretend to be strong,
No one can sees my hidden tears except Allah.


Selamat berbahagia duhai hati,
Selamat menghadapi semuanya dengan berlapang hati.

Semoga kamu memahami,
Kerana semua ini indah jika kamu mampu mengerti. :)



1 comment:

Unknown said...

salam'alaik .
mohon copy beberapa potong ayat .
moga Allah permudahkan segala urusan awak :)

jazakillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...